Welcome To My Pot Pet Pot Pet # D'La Isran # Biru Itu Indah

Pengikut Setia Ku

Rabu, 6 Mei 2015

Kisah Kita

Assalamualaikum.. 

Fuhhhhh!!! Fuhhhhhh!!.. hacummmm!!! Hadoiii berhabuk laa blog ni..ehhh heloooo.. haiii.. lama tak jumpa kan.. lama tak update.. kesian blog ni.. takpe laa.. takde yg baca pun.. aku kan syok sendiri.. krik krik krik krik.. HAHAHA.. anyway tak tahu laa nak citer apa.. banyak benda sebenarnya nak citer.. tapi tak tahu nak mula dari mana.. -_- Oh ya.. sebenar-benarnya masa mula2 nak masuk 2015 tuh.. yg first day 2015 tuh.. memang nak update blog.. tapi masa tuh malas gilakkkk.. so tak jadi.. haahah.. jadi masa ni laa aku nak ucap.. welcome 2015.. from me blog dlaisran.. (lambat wish) okey.. nak citer laa... dalam tahun ni banyak bebenor hal yang terjadi.. yang terjadi tuh tak laa teruk sangat.. tapi macam biasa laa.. macam rutin harian kita jugak.. ada sedih, gembira, teruja, marah dan macam2 perasaan lagi laa.. mungkin dalam tahun ni dah semua kot aku alami dan rasai.. cewahhhh.. okey untuk perubahan diri aku rasa takde yg berubah.. tapi berat aku rasa semakin naik.. bukan rasa lagi tapi memang hakikatnya.. haisshhhh! bila laa nak kurus balik ni... rindu zaman kurus dulu.. -_- okeyy.. nak bagitau laa sini.. tak lama lagi aku habis study dah.. pejam celik pejam celik dah habis.. last tahun ni.. sekarang dah bulan 5.. tak lama masuk sem baru.. dah habis dah sem pendek,., lepas ni masuk sem panjang.. sem akhir buat diriku yang bergelar pelajar DIPLOMA PERKEMBANGAN AWAL KANAK-KANAK... cehwahhh.. :D kena laa bangga sikit.. dah dua tahun lebih kot aku bertahan kat sini.. so kena ada semangat.. okeyy sekarang aku tak tahu nak buat apa.. aku nak happy atau aku nak sedih sebab nak dekat habis dah belajar.. aku happy sebab mungkin lepas ni aku akan selalu berada di samping keluarga ku.. aku happy mungkin lepas ni aku tak payah nak susah2 lagi pasal duit dan aku mungkin kurang menyusahkan mak bapa aku.. aku happy mungkin lepas ni aku tak payah tahan hati, tahan maki tahan perasaan dalam rumah ni ataupun dalam kolej.. aku happy mungkin sebab aku memang tak sabar nak habis belajar.. TAPI mungkin jugak aku sedih nak tinggalkan KPAKK.. aku sedih sebab nak berpisah dengan kawan2.. aku sedih sebab nak berpisah dengan FADINE.. aku sedih sebab aku mungkin akan jarang atau takkan jumpa dengan FADINE.. aku sedih aku akan rindukan FADINE.. aku sedih sebab keluarga macam mana sekalipun aku akan balik ke tempat mereka.. walaupun sekarang ni aku rindu gilak dengan diorang tapi sampai waktunya diorang jugak tempat aku tinggal.. sebab diorang keluarga ku.. tapi KAWAN??? kalau kawan yang di sandakan tak kisah sangat sebab mungkin ada masa untuk jumpa.. tapi yang kat KL atau lebih tepat yang kat JOHOR ni.. mungkin aku jarang jumpa atau mungkin takkan jumpa.. :( aku sedih sebab selama 2 tahun lebih atau yang pasti nak dekat 3 tahun berada di KL, diorang laa yang nampak gembira ku.. sedih ku.. marah ku.. 24 jam aku dengan diorang.. sebab diorang satu rumah dengan aku.. aku nampak salah diorang.. aku nampak kebaikkan diorang.. diorang jugak nampak salah aku.. aku sedih sebab aku tahu aku akan rindu diorang.. aku tahu aku banyak sakitkan hati diorang.. tanpa sedar atau dalam keadaan sedar.. aku pun manusia biasa jugak.. tak pernah lari dari buat silap.. aku pun selalu terasa hati dengan diorang.. bukan sorang.. bukan dua orang.. tapi lima2 diorang aku pernah terasa hati.. tapi aku tahan.. aku pendam.. sebab biar macam mana pun diorang keluarga aku kat sini.. pernah ada rasa benci dalam hati ini.. tapi aku cepat buang.. aku takna benci diorang.. benci tuh hilang disebabkan perasaan SAYANG itu lebih banyak dan mungkin disebabkan perasaan sayang itu dapat menghakis perasaan benci itu.. siapa diorang iti sebenarnya??? diorang tuh laa keluarga aku kat sini.. diorang tuh laa FADINE aku.. diorang tuh laa cinta hati aku.. diorang tuh laa yang bernama FARAH, Kak Ary, Ira, Kak Nori dan Eka.. FADINE tuh ialah FARAH,ARY,DILA,IRA,NORI,EKA.. diorang laa yang aku maksudkan.. masa konvo nanti.. diorang ni laa yang akan buat masa tuh mata aku berair.. sebab apa??? sebab selama aku di sini, segala pahit manis kami sama2.. yang pasti diorang laa yang akan aku rindui masa aku lepas belajar nanti.. okey.. kalau diantara kamu yang baca blog ni.. aku nak cakap sikit.. mungkin aku tak berani nak cakap depan2.. so aku cakap kat sini jak laa ya.. " To my FADINE, aku tahu selama kita kenal aku banyak buat kamu sakit hati, terasa hati, makan hati, minum hati, tergores hati dan macam2 lagi laa yang berkenaan HATI ni.. aku tahu semua tuh.. aku pun manusian biasa jugak.. mustahil laa aku tak buat tuh semua.. aku tahu kalau dapat dikira mungkin berjuta2 kali aku sakitkan hati kamu.. tapi apakan daya ku.. aku minta maaf.. aku minta maaf sangat.. aku pun mau bagitau jugak.. aku pun ada sakit hati dengan kamu.. semua ada.. sakit hati, kecil hati, makan hati.. tercekik hati pun ada.. berbaki berapa bulan ni lagi.. aku takut kalau2 ada satu hari antara kita tak dapat kawal perasaan marah dan sakit hati tuh.. aku berharap sangat yang PERSAHABATAN kita ni akan KEKAL sampai kita pegang segulung DIPLOMA tuh.. aku harap sangat2,. aku tahu macam senang jak aku cakapkan.. aku pernah cakap dengan diri sendiri.. bila aku sakit hati dengan kamu, aku akan ingat.. kita ndak lama sudah belajar sini sama2.. lepas belajar macam mana besar sakit hati pun.. besar atau tinggi macam KLCC pun akan hilang dan digantikan dengan rindu.. percaya laa.. mustahil laa kita ndak rindu antara satu sama lain sebab 24 jam kot kita sama2.. kecuali ada cuti.. so aku harap sangat kita akan kekal sama2 sampai habis belajar.. aku harap walaupun kita gaduh, kita berbaik balik.. boleh kalau mau sakit hati.. tapi please jangan sakit hati sampai mati.. " aku sayang kamu.. aku sayang sangat2.. segala kebaikan kamu dengan aku selama ni aku takkan dapat balas sampai bila2.. tapi hanya Allah jak yang dapat balas.. bila kita berpisah nanti.. aku harap kamu akan ingat balik macam mana cara kita mula2 kenal.. :) macam mana kita sama2 naik bukit..macam mana kita pakai warna baju sama2.. macam mana sama2 kita pecahkan pintu bilik ku :) Macam mana kita jalan sama2 pegi makan.. macam mana kita sama2 kena tipu kononnya kita pegi jumpa datin tapi last2 kita pegi padi syak.. HAHAHAHA.. selama aku hidup 20 tahun ni.. ni laa pertama kali aku tinggal satu rumah dengan lain2 perangai.. berbeza2 karekter.. berbagai2 karenah.. jadi aku akan takkan lupakan kamu sampai bila2.. aku sayang kamu sangat2.. :( kamu bukan KAWAN!!! kamu bukan RAKAN!! Tapi kamu adalah SAHABAT.. ;) insyaAllah dunia dan akhirat..






























AKU SAYANG KAMU SAHABAT ^_^

Tiada ulasan: