Welcome To My Pot Pet Pot Pet # D'La Isran # Biru Itu Indah

Pengikut Setia Ku

Sabtu, 20 Disember 2014

Dugaan Oh Dugaan

Assalamualaikum..

Hai semua.. lagi buat apa tuh? takde kerja lain ke nak skodeng-skodeng blog orang ni.. suka suki je kau menceroboh masuk and baca apa yang aku tulis ni.. langsung tak minta izin dulu.. tak baik tau.. hehehe.. peace.. jangan laa buat muka macam tuh.. cerr senyum sikit.. ehh taknak senyum pulak.. takpe laa.. gurau je tadi tuh.. takkan laa nak baca blog kena minta izin pulak.. ye dok? (tahu takpe) -_- hokeyyy laa.. nak cerita sikit.. pengalaman2 terindah yang aku alami selama aku berada di negeri orang ni.. selama ni aku memegang status masih belajar.. dan status tuh masi ku pegang sehingga sekarang.. sebab tuh kot apa yang berlaku kat aku sebelum2 ni aku anggap sebagai dugaan.. sebabnya?? sebabnya aku masi bergelar student.. masi tak mampu nak handle perkara ni dengan baik.. lain laa kalau aku dah kerja or dah duduk dekat dengan family aku.. mybe tuh boleh aku handle dengan baik.. ekceli begini cerita dia.. masa 10 Jun 2014 yang lalu (ceeehhh wahh), aku telah kehilangan barang yang aku sayang iaitu Hp aku.. masa kejadian tuh malas laa nak cerita nanti orang buat jadi cerita novel pulakk (LOL).. so selepas kejadian tuh, aku pun pakai hp "pink" iaitu hp samsung corby aku tuh.. saja aku gelarkan dia si pink sebab caler dia warna pink.. anda semua sedia maklum kan macam mana rupa samsung corby tuh? kepada pengguna samsung corby mesti rasa apa yang aku rasa.. boring gilaakkkk guna hp tuh.. sebab dia takde "function android".. dia hp biasa2 je..  just boleh call and mesej.. buka fb and tengok youtube tuh boleh jugak cuma memerlukan kesabaran yang tinggi.. :) so pada yang ingin membeli hp baru, disyorkan jangan beli hp tersebut walaupun harga sehinggit sahaja.. niat dihati bukan nak merendah-rendahkan hp tersebut cuma aku risau orang yang menggunakan hp tuh akan baling hp tuh sekuat hati.. kesian pulak kat hp tuh.. ye dok.. sebab macam tuh laa yang aku rasa selama menjadi pengguna hp tuh.. ~_~ tapi nasib baik sikit laa sebab aku ada laptop kesayangan aku ni.. aku boleh tengok wayang kat laptop ni.. aku boleh buka fb kat laptop ni.. TAPI, sekali lagi diri ni di uji pada tarikh 07 Julai 2014 bila "punca menghilangkan boringku" ini rosak.. sebabb rosak nak tahu tak?? Sila Lihat Kat Sini :D .. so masa tuh lagi laa teruk.. dah laa hp boring.. laptop rosak.. makin menjadi2 boring yang ku alami.. dalam masa 61 hari aku guna hp "pink" tuh.. lama jugak kan.. 2 bulan lebih kot.. sampai laa tarikh 07 September 2014, aku dapat beli Hp baru.. ekceli aku ada satu lagi hp.. aku beli selang berapa hari aku beli hp aku yang hilang tuh.. tapi tak sampai seminggu aku guna hp yang baru aku beli tuh rosak dan terpaska hantar kedai.. disebabkan hantar kedai dan masa tuh aku memang tak lama lagi balik KL, so aku tak dapat la bawa hp tuh.. so nampak di situ.. adakah itu dikategorikan sebagai MALANG??? so aku dapat hilangkan boring aku bila aku ada hp baru ni.. pada tarikh 21 November 2014 pulak, hp "pink" ku menemui ajalnya.. kawan pinjam then dia kata tiba2 mati.. bila on balik, tak boleh dah.. dia asyik hidup mati hidup mati.. nak buat macam mana kan.. lagipun masa tuh aku tak risau sangat sebab aku dah ada hp baru ni.. aku tak boring jugak walaupun tanpa keberadaan si "pink" tersebut.. pada malam mangkatnya si "pink" itu, aku call mama ku.. aku cakap laa hp rosak.. mama aku ingatkan hp yang baru aku beli.. mama aku terus diam.. aku tahu dia mesti marah.. dia mesti sedih.. dia mesti kecewa.. sebab anak dia ni tak pandai jaga barang.. tapi aku cepat2 bagitau yang rosak tuh hp aku yang lama tuh iaitu si "pink".. mama aku pun aku dengar lega sikit.. mama aku terus pesan masa tuh, jaga elok2 hp baru tuh.. hmmm!!! malang sekali lagi bila tarikh 11 Disember 2014 baru2 ini hp yang baru ni rosak.. aku terhempas.. nak tahu macam mana boleh terhempas??? Sila Lihat Kat Sini :D .. sob sob.. tak tahu laa aku apa nak jadi dengan diri ni.. that's why aku kata adakah ini dugaan or memang aku yang cuai sendiri?? hmmm!! pada tarikh 12 Disember 2014, tarikh sehari selepas hp aku terhempas tuh aku beli hp baru lagi.. WHAT hp BARU?? yes hp baru.. kenapa terkejut.. aku pun terkejut sama.. tapi aku ada sebab ye kenapa aku beli hp baru.. sebab pertama aku dah jelaja beberapa kedai hp untuk repair skrin hp aku yang pecah tuh tapi harga dia.. boleh beli hp macam hp yang pecah tuh sebiji.. dari aku repair baik aku beli yang baru ye dok? tapi buat masa ni aku takde lagi duit nak beli hp macam tuh.. aku beli hp baru ni yang biasa2 je TAPI bukan macam si "pink" tuh okey.. yang ni lagi better then that.. sebab function android.. in shaa Allah ada rezeki nanti aku repair laa hp aku tuh.. so di sini aku nak rumuskan laa bahawasanya diri ni cuai.. memang dari dulu lagi kot aku cuai.. masa aku form 1 dulu (masa ni laa first2 dapat hp) itupun hp nokia tre tet tet tuh.. aku ingat lagi hp tuh jatuh dalam air and terus KONG.. kali kedua macik hadiakan hp sempena befday aku entah yang keberapa tapi masa kat sekolah menengah laa jugak (pun nokia jugak cuma better sikit sebab ada camera) yang ni pulak tak rosak sampai sekarang ada cuma tempat letak memori kad tuh je yang ada problem sikit.. hp tuh sampai sekarang ada dan masih bernafas dengan baik.. Alhamdulillah.. :) ketiga my daddy belikan hp lagi.. hp touch.. masa ni pun hp tuh mendapat nasib yang sama bila berada dalam jagaan ku.. masa keluar jenjalan dengan family, aku terduduk hp tuh yang pada ketika itu dia berada di dalam kocek seluar aku.. bila dengar "krekk" aku dah tahu mesti pecah.. biasa laa hp touch kan.. tapi dia pecah skrin kat luar je.. masi boleh guna sebab dia ada keypad.. haa itu laa antara kecuaian-kecuaian yang pernah terjadi kat aku.. mungkin aku ni memang tak boleh simpan barang2 macam tuh lama sikit.. mungkin memang aku ni tak pandai jaga barang sendiri.. tak tahu lepas ni yang mana jadi mangsa aku yang seterusnya.. aku berharap sangat hp yang baru tuh, itu yang terakhir.. aku berharap sangat lepas ni takde lagi yang akan rosak macam tuh.. aku harap sangat2.. okey laa.. itu je kot untuk kali ni.. gudnite semua.. 


                                                          Sekian :)

Tiada ulasan: