Welcome To My Pot Pet Pot Pet # D'La Isran # Biru Itu Indah

Pengikut Setia Ku

Sabtu, 13 Disember 2014

Cuai!!!

Assalamualaikum..

Hai semua.. Waktu-waktu macam ni memang sesuai nak luahkan perasaan. Nak luah dengan orang, tak tahu nak luah kat siapa.. baik luah kat sini.. syok sendiri pun takpa yang penting hati lega.. Kecewa, sakit hati, sedih!!! Semua tuh dah bercampur baur.. Kecewa dengan diri sendiri.. Apasal laa cuai sangat.. Rasa nak hempuk kepala sendiri.. Tapi kalau hempuk yang rasa sakit diri sendiri jugak.. Lagipun hempuk laa sekuat mana sampai pecah berderai sekalipun, hal yang dah jadi tetap jadi.. dan memang tak boleh nak undur balik. Okey apa sebenarnya dah jadi ni???!!! Nak cakap pun susah sebenarnya tapi tetap nak cakap jugak agar suatu hari nanti diri ni.. DIRI INI tidak CUAI lagi.. eeee geramnya!!! okey macam ni.. hp kesayangan aku terhempas.. habis pecah skrin dalam.. dah laa aku ni orang susah.. dapat lagi malang macam ni.. tak tahu dah nak kata apa.. aku pun hairan juga dengan diri sendiri ni.. macam tak pandai jaga barang langsung.. harituh laptop skrin pecah baru je tak sampai sebulan aku repair.. tiba bertarikhkan 11/12/2014 tuh aku terpaksa pikir lagi cara nak repair hp ni.. Ya ALLAH tak tahu dah nak kata apa.. benda dah jadi terpaksa diamkan diri.. yeke diamkan diri.. dalam hati sapa tahu.. aku tak tahu macam mana nak cakap kat parent aku.. plan aku memang tak nak bagitau diorang.. masa aku kat kl belajar ni, macam2 benda yang menimpa aku.. aku tak boleh nak sangkal juga, mungkin ini antara ujian aku semasa jauh dari keluarga ni.. tapi bila melibatkan benda begini balik-balik berlaku, ujian lagi ke macam tuh.. Rasanya boleh dilabelkan sebagai CUAI.. yesss!! CUAI memang sesuai sangat.. First hari tuh hp hilang.. okey fine!! Masa tuh sedih gila jugak laa.. tapi nasib masa tuh ada hp satu lagi.. jadi takda masalah nak berhubung dengan keluarga tersayang di sandakan.. lagipun ada laptop sendiri.. bila boring boleh buka laptop, tengok running man terutamanya.. then malang tak berbau, sekali lagi diri ini diuji.. Entah macam mana, hari tuh tergerak hati nak bawa laptop gi kelas.. Bila balik plan cantik sangat nak tengok running man.. tapi sebaliknya berlaku.. bila buka jak laptop, laptop dah tersenyum-senyum seindah suria.. rupanya skrin dalam dah pecah.. okey yang ada masa tuh cuma hp yang tak ada android yang boleh buat call and massage je.. boleh jugak laa tengok youtube tapi dalam masa yang sama memerlukan kesabaran yang tinggi.. Masa tuh memang boring gilak.. berbulan jugak laa terpaksa menahan rasa boring tuh.. asyik layan novel je masa tuh.. Alhamdulillah dimurahkan rezeki, mama bagi duit suruh beli hp.. yess!! aku pun beli hp ASUS.. baru 3 bulan pakai dah hancur dek kecuaian diri sendiri.. kalau anda ditempat saya sekarang apa yang anda rasa?? kalau orang yang senang tuh mungkin boleh cakap laa.. "alah setakat masalah macam tuh dah nak rak bagai.. celah gigi je tuh" tapi masalahnya sekarang diri ni orang susah.. belajar lagi.. jauh dari keluarga lagi.. so boleh lagi kah aku buat tak endah dengan apa yang jadi ni.. malu kot dengan parent aku.. banjir jugak laa dek air mata semalam bila bagitau parent aku.. dari suara memang laa diorang tak tunjukkan diorang marah, tapi aku tahu diorang kecewa sangat dengan aku.. duit ptptn yang banyak baru-baru ni dapat pun kejap je habis.. macam angin lalu je.. mana tak habisnya,, bila dapat musibah macam ni aku terpaksa beli hp baru.. kenapa?? sebab aku dah pergi merata-rata kedai hp untuk repair balik hp aku yang pecah ni tapi takda satu kedai pun yang bagi repair murah.. semuanya mahal-mahal belaka sebab keluaran hp ni kan baru.. so susah nak cari skrin tuh lagi.. kalau nak reapir pun, harga dah setanding dengan harga nak beli hp baru.. daripada bagi repair hp tuh, baik beli baru.. ye dokk? sama juga ceritanya.. harga lebih kurang je... memandangkan sekarang ni aku takde hp.. hp yng satu tuh dah rosak.. ni lagi satu tak tahu macam mana boleh rosak.. orang-orang yang berkenaan juga tidak mahu bertanggungjawab.. lepas tangan macam tuh je.. so takpa laa.. u play drama u get karma.. awak buat kat orang hari ni macam ni, suatu hari nanti awak akan dapat balik apa yang awak dah buat tuh kat diri awak sendiri.. bezanya cuma cepat atau lambat.. :) so disebabkan hp tuh dah rosak, aku nak pakai apa? nak pinjam hp orang lagi laa aku taknak.. pinjam hp orang ni bukan senang.. bukan je hp malah barang apa sekalipun.. nampak je luaran orang tuh tak kisah barang dia di pinjam.. tapi dalam hati?? lu pikir laa sendiri.. macam tuh jugak aku.. aku tak suka barang yang aku sayang senang-senang orang nak pakai.. so disebabakan itu aku terpaksa beli hp baru.. ekceli hp ku yang dah pecah ni ada warranty lagi.. tapi yang menjadi masalah sekarang ni ialah, aku sekarang kat selangor, yang kedai tempat aku beli hp ni pula kat perak.. aduhhh.. nasib baik ada abang saudara kat sana.. mungkin aku akan post je hp ni kat sana.. harap-harap dapat repair.. So peringatan pada diri sendiri.. JANGAN CUAI.. walaupun pedih, sakit aku terima.. aku redha.. mungkin ada hikmah disebaliknya.. takpa aku terima keadaan aku sekarang ni.. Allah tak akan menguji jika hambanya tak mampu lalui.. ye dok?? ok laa.. tuh je laa kot untuk hari ini, kali ini dan juga mungkin untuk bulan ni,, yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari diri sendiri ini juga.. :) 

                                                                        Sekian.. ^_^



Tiada ulasan: